Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
AMINE & ACHRAF
AMINE & ACHRAF
Publicité
Archives
22 mars 2006

barça Spanien

Fotboll         Spanien

Publicerad: 2005-10-02 Skriv ut Textstorlek:
1 2 3

Henke räddade poäng åt Barça


Henke Larsson fixade en straff som Ronaldinho satte. Barcelona hämtade upp ett 0-2-underläge till 2-2.Klart att det är svårt att sitta på bänken.

”Jag känner att jag bidrog”

.

Barcelona låg under med 0-2.
  Då bytte Frank Rijkaard in Henrik Larsson - som ordnade 2-2.
  - Jag känner att jag bidrog, säger han till Sportbladet.

  Barcelona var illa ute.
  Argentinska bröderna Milito, Gabriel och Diego, gav Real Zaragoza ledningen med 2-0 tidigt i andra halvlek.
  I 70:e matchminuten kom Larsson, 34, in i stället för Andres Iniesta.
  Då vände det för Barcelona.
  Svensken hade varit på planen i knappt åtta minuter när han gick upp och nickskarvade bollen till Mark van Bommel som fälldes i straffområdet.
  Domaren blåste straff. Ronaldinho slog den i mål.
 
"Definitivt straff"
  - Jag kände direkt att jag hade nicken. Jag gick upp tidigt och hade ingen i ryggen så jag hade bra kontroll.
  Var det straff?
  - I Spanien definitivt.
  Larsson var även med och assisterade på kvitteringen.
  Han gick upp i en nickduell med Gabriel Milito som blev så störd att han serverade Samuel Eto´o.
  Dessförinnan kunde Larsson själv kvitterat. Han fick ett ett jätteläge i straffområdet, men avslutet gick tätt utanför.
  Under sin tid på planen spelade Larsson även fram Gio van Bronckhorst till ett friläge, och serverade Eto´o när han sköt i stolpen.
  - Vi ville vinna den här matchen. Men med tanke på att vi låg under är det ok med en poäng.
  Hur upplever du att göra inhopp på 20 minuter?
  - Klart att det är svårt. Man sitter och tittar från bänken och är inte inne i samma tempo.
  - I Celtic spelade jag 90 minuter i varje match och nu till detta. Det är något jag måste lära mig. Jag vill spela för att trivas med mig själv.

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité